october, 2021

16oct(oct 16)18:0017(oct 17)14:30Möteshelg med pastor Sallad Vang, Tulsa, USA Lördag kl 18:00 och söndag kl 11:00

Event Details

PASTOR SALLAD VANG.

Jag föddes i Long Cheng, Laos. Vid tre års ålder gick min far bort. 1980 kom vi till USA från ett flyktingläger i Thailand. Jag har fem bröder och en syster. Min familj studerade hårt för att förverkliga den amerikanska drömmen och blev advokater och läkare. Jag fick min B.Sc. examen 1995. Jag fortsatte mina studier och tog min doktor i kiropraktik 2001 respektive doktor i medicin 2008 2008. Jag är gift med min underbara fru, Tsee, och vi har sex barn. 

Mina förfäder från Kina tror på den andliga världen som kallas shamanism. Men jag uppmärksammade aldrig något av det. Jag trodde inte på någonting, djävulen eller Gud. Min fru har länge varit troende på Kristus. Utan att veta det hade min fru bett och fastat för att jag skulle komma till Kristus. Sedan, i april 2013, började vår äldsta dotter se mörka skuggor komma för att attackera henne. Några dagar senare fick hon svåra anfall, gick i koma och därifrån lyckades hon nästan inte. Hon var på sjukhus i en månad. Hon tappade minnet och motorstyrkan på höger sida av kroppen. Läkarna kunde inte göra mer för att hjälpa henne. Det var ett år efter den händelsen, att HERREN äntligen besvarade min frus bön. Dagen när jag äntligen kom till Kristus höll min fru och jag varandra i hand och bad i vårt sovrum. Sen plötsligt, hela rummet var fyllt med så mycket kärlek, fred och värme. Det var ett stort, starkt, heligt ljus som fyllde rummet, från det krusade jag,och min tunga smakade som om jag hade honung i munnen. Då visade HERREN en syn på Jesus Kristus på korset med en tornkrona på huvudet och blod var över honom, och det blåste bort mig! Jag låg på knä i tårar; det prickade mitt hjärta att äntligen se hur mycket han älskar mig redan innan jag kände honom. Kristus Jesus dog en otrolig död på korset för oss alla. Han dog för alla synder i världen – tidigare, nuvarande och framtida synder.  Frälsning finns hos ingen annan, för det finns inget annat namn under himlen som ges till mänskligheten genom vilket vi måste bli frälsta. ” (Apostlagärningarna 4:12)

Några dagar senare hade min fru och jag samma dröm. HERREN uppenbarade för oss i våra drömmar, de personer som hade trolldom på min familj, genom vilken vår dotter blev sjuk. Strax efter drömmen blev vi attackerade av Satan och såg hundratals demoner som skrämde mig in i min kärlek. Jag kunde inte sova eller äta i flera dagar och kunde inte arbeta i en månad. Men från att ha känt sanningen i Kristus Jesus och hur onda människor, Satan och hans demoner arbetar dygnet runt för att förgöra oss, har fört mig ännu närmare HERREN genom hans aktiva, levande ord: ”Ni, kära barn, är från Gud och har övervunnit dem, för den som är i dig är större än den som är i världen. ” (1 Johannes 4: 4 ).  

Två veckor efter att ha accepterat Jesus Kristus i mitt liv bad min fru och jag om att Gud skulle läka vår dotter. Så vi lade händerna på henne och därifrån såg vi två höga änglar, rent vita (heliga), vitare än snö. Var och en höll ett gyllene svärd, guld inte av denna jord. Plötsligt kom två mörka, små demoniska andar ur vår dotter och gick. Omedelbart inträffade detta, hon blev botad.                ”Genom att sträcka ut din hand för att läka; och att tecken och under kan ske med ditt heliga barns Jesu namn ”(Apostlagärningarna 4:30) . 

Många tror kanske att det finns många gudar och många vägar till himlen, men det finns bara en sann levande Gud och en Son – Kristus Jesus, som är Gud i köttet. Sanningen är att många människor i världen kommer att missa märket, precis som jag en gång levde utan att veta sanningen.

2 Korinthierbrevet 4: 3-4 säger: ”Men även om vårt evangelium är dolt, är det tillslöjt för dem som förfaller, vars sinne i denna tidsålder har förblindat, som inte tror, ​​för att inte evangeliets evangelium ska lysa Kristi ära, som är Guds avbild, bör lysa över dem. ”

Världen är en vacker skapelse av den sanna levande Guden, men i den lever Satan och hans fallna änglar också. Det är vad många icke-troende inte förstår, och de ifrågasätter varför en kärleksfull Gud kan tillåta att sådana dåliga saker händer. Det är på grund av det onda som lever här utan vår kunskap om det, men det är där när Satan startar stridigheter, förvirring, stolthet, girighet, rädsla, smärta och all ondska som händer i denna värld och det faktum att vi alla är född med en syndig natur. Vi föddes som syndare, och det är anledningen till att barn kastar raserianfall på grund av den syndiga naturen som sipprar ur dem. Det finns bara två typer av människor i denna värld: de frälsta och de osparade. Det finns inget mellanområde. Om vi ​​tror att ondska och Satan finns i denna värld, hur kan vi inte tro på Gud? Hur kan vi se oss omkring och se allt det fina i det och inte inse att det finns en Skapare? Hur kan vi se på ett litet barn och inte se Gud? 

Jag vände mig från att vara skeptisk evolutionär läkare till att tro på Jesus Kristus. Mitt liv har förändrats 360 grader, och jag tjänar honom nu och ägnar hela mitt liv åt HERREN, Jesus Kristus. ”Den som tjänar mig måste följa mig; och där jag är, kommer min tjänare också att vara. Min Fader kommer att hedra den som tjänar mig.” (Johannes 12:26).

more

Time

16 (Saturday) 18:00 - 17 (Sunday) 14:30

Location

Östra Bangatan 2, 19560 Arlandastad, Sverige

Östra Bangatan 2, 19560 Arlandastad, Sverige

X